maandag 18 juli 2011

26.

Het schijnt tegenwoordig mode te zijn je aan te melden bij Google+. Je zou er geweldig op vooruit gaan. Ik heb ook al een paar uitnodigingen ontvangen, maar ik begin er maar niet aan: ik geloof er niets van dat je er ook maar een cent mee opschiet. Zoals je ook niets opschiet met Facebook of Twitter.
Twitter is natuurlijk interessant vanwege die 140 karakters waarbinnen je je boodschap moet vervatten. Dan zou je bijvoorbeeld met een buurman of -vrouw een verhaal kunnen gaan vertellen, waarbij de een na de ander een zin levert (er is wel een twitteraar met wie ik dat zou willen doen: Max!), maar verder lijkt Twitter me een zinloze en ook hopeloos de tijd vullende onderneming.
Waarom zit een verstandig mens op internet? Om onbekende dingen te ontdekken, zou ik zeggen. Ik heb vandaag de Cispadaanse Republiek ontdekt, die van 1796-1797 heeft bestaan.
Zo’n ontdekking doe je niet elke dag natuurlijk, maar je doet toch je best. U wilt natuurlijk weten hoe ik daartoe gekomen ben. Wel, ik luisterde naar verschillende video’s van Black Sabbath met Ozzy Osbourne op YouTube (ik ben geboren in 1953 en toen ik 17 jaar was, kwam die muziek uit; ik vond het toen schitterende muziek – dat vind ik nog steeds. Al vind ik ik Ozzy nu wel een betreurenswaardige figuur.) Daarna zocht ik iets op over de Franse revolutie en over Napoleon – waarom weet ik niet meer – en toen kwam ik geleidelijk op die kortstondige republiek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten