woensdag 21 september 2011

39.

We kunnen vanaf vandaag met z’n allen op Google Plus! Zomaar. Zonder geïnviteerd te hoeven worden. Wat prachtig. Als ik nu lid van Google Plus zou worden, zou ik dit filmpje erop zetten, want dat filmpje kende u nog niet, maar ik word geen lid.
Ik heb daar diverse redenen voor.
1. Ik heb geen tijd voor die sociale media. Aan Twitter was ik binnen een week verslaafd. Aan Facebook niet, maar dat heb ik ook maar laten zitten: een te groot onzingehalte. Google Plus zal dat ook geven.
2. Wat ik kwijt wil, schrijf ik op mijn blogs en op Nurks. Wie het wil lezen, kan het lezen. Daar heb ik en daar heeft u geen sociale media voor nodig.
3. Noem mij ouderwets, maar ik vind het tutoyeren, zoals ook Google Plus nu doet, onhebbelijk.
4. Ik gebruik het internet meer en meer voor informatiewinning. Daarvoor moet je niet zijn op de sociale media, daarvoor moet je bijvoorbeeld zijn op Wikipedia, Project Gutenberg, YouTube, Vimeo, StumbleUpon of je Google (of andere) Reader.
5. Voor mijn plezier lees ik: boeken of e-boeken. Ik heb de afgelopen week bijvoorbeeld de Ripley-boeken van Patricia Highsmith herlezen. Vandaar dat u zo weinig van me hebt gelezen, de laatste dagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten